Procedure

  Kabelleveringen:  

Voor het leveren van standaard lengten geldt, tenzij anders overeengekomen, een tolerantie van 5%. 
Bij afwijkende kabellengten wordt er  € 8,00 knipkosten gerekend.

  Manco Meldingen:  

Wij zullen er alles aan doen om manco’s op uw zending te voorkomen. Ontvangt u toch een onvolledige zending, dan vragen wij u dit aan te tekenen op de vrachtbrief van de expediteur en het binnen 24 uur na aflevering te melden aan onze afdeling logistiek door middel van een kopie van de pakbon te sturen naar het mailadres: info@siffact.nl.  
Wij starten direct een nieuwe levering op die wij normaal aan u factureren. Een creditering zal plaatsvinden op de factuur van de eerste levering.

  Orderkosten:  

Bij orders met een factuurwaarde tot € 250,- netto worden € 12,50 vracht- en handlingkosten in rekening gebracht. Vanaf € 250,- is levering franco in heel Nederland met uitzondering van de Waddeneilanden. Van Expresse-zendingen zullen de kosten separaat worden doorberekend.

  Verzendkosten:  

De kosten van levering proberen wij zoveel mogelijk te beperken.voor bestellingen onder de € 250,00 in Nederland rekenen wij € 25,-- verzend- & administratiekosten.
Vaste klanten betalen geen verzendkosten

  Schademelding:  

Ondanks dat wij er van uitgaan en hopen dat het niet zal voorkomen, kan er transportschade ontstaan zijn aan uw geleverde goederen. Wij vragen u dit aan te tekenen op de vrachtbrief van de expediteur en binnen 24 uur na aflevering, in verband met de transportverzekering, te melden aan onze afdeling logistiek door middel van een kopie van de pakbon te mailen naar: info@siffact.nl.  Wij starten direct een nieuwe levering op die wij normaal aan u factureren. Een creditering zal plaatsvinden op de factuur van de eerste levering. Wij zullen met u overleggen wat er met de schadegoederen moet gebeuren.

  Retourprocedure:  

Voor retourzendingen vragen wij u altijd contact op te nemen met onze afdeling logistiek via het mailadres: info@siffact.nl. Hierna geven wij u eventueel een retournummer. Retourzendingen die zonder overleg en/of retournummer worden aangeboden, zullen worden geweigerd. Enkel artikelen uit ons standaard assortiment kunnen retour genomen worden. Speciaal voor u bestelde goederen worden niet retour genomen tenzij de fabrikant / leverancier bereid is deze te accepteren. Creditering vindt plaats indien de goederen in de originele verpakking aangeboden worden en weer als nieuw verkocht kunnen worden. Wij behouden ons het recht voor kosten ter creditering in rekening te brengen tenzij wij anders met u zijn overeengekomen.
Retourzendingen dienen binnen 8 dagen na levering aangemeld te worden, voorzien van het door Siffact verstrekte retournummer.

  Reparatieprocedure:  
Wat te doen als er iets defect is? Meld het defect direct via de mail: info@siffact.nl. Afhankelijk van de aard van het defect wordt beoordeeld wat het beste is. 
Als de goederen naar de fabrikant gezonden worden ontvangt u na verloop van tijd meestal een onderzoeksrapport met opgave van eventuele kosten. Na uw goedkeuring zullen wij de goederen laten repareren. Ter reparatie aangeboden artikelen zullen wij niet retour nemen, deze blijven uw eigendom. In sommige gevallen hebben wij bruikleen apparatuur ter beschikking. Goederen met een lagere waarde dan € 50,- die binnen de garantietermijn defect raken, zullen wij, in overleg met de fabrikant, over het algemeen direct vervangen.

  Haspelprocedure:  
Haspels zijn het eigendom van de kabelfabrikant. De kabelindustrie stelt de haspels ter beschikking. Voor het ophalen van lege haspels kunt u contact opnemen met onze service en logistiek afdeling: info@siffact.nl. Er zijn meerdere procedures, welke afhankelijk zijn van wie de eigenaar is van de haspel.
Wij zullen er voor zorgdragen dat de leverancier of een expediteur de haspels zo snel mogelijk bij u zal ophalen.